onsdag 17 augusti 2011

Täppas Fogelberg till Bokia Bokfestival 7 september dec



Täppas Fogelberg, författare, radio- och TV-man, debattör, krönikör.
Född: Den 18 april 1951.
Namnet: Döptes till Täppas av sin storasyster, redan innan han var född.
Familj: Hustrun Helena och fem barn (från tre olika äktenskap).
Bor: Lägenhet i Gamla Stan och hus i Hälsingland.
Yrke: Radiojournalist och författare.
Tidigare böcker: Halli, hallå; en barndomsskildring, Blind­styre; en snubblares ­berättelse, Trött, fet & 50 och Tala med djur.
Aktuell: Som programledare för Ring P1.
Styrka: Tålig. Svaghet: Lättuttråkad.
Oanad talang: Skulpterar.
Lyssnar på: Ljudböcker, ett par tre i veckan.
Lyssnar inte på: Tv.
Favoritmat: Min ­hustrus Chicken à la king.
Dricker: Tranbärsjuice.
Stolt över: Mina barn och min bok.
Rädd för: Sinnessjuka galningar.
Drivkraft: Någon slags livsvilja som jag inte vet var den kommer ifrån.
Ångrar: Det har jag förträngt.
Längtar efter: Att äga ett hus på Cypern. Och att få göra en stor jävla skulptur.




Täppas Fogelberg, vars målande, humoristiska språk vi känner igen från radion, har skrivit en rad humoristiska böcker.

Täppas möter du på Bokfestivalen den 7 sept kl 12-13 där han kommer att berätta om sig själv, sitt skrivande och sina böcker. Seminariet är kostnadsfritt, men antalet platser är begränsat.

Läs gärna Täppas egen hemsida, genom att klicka här.

1 kommentar:

  1. Täppas blogg om besöket http://www.tappas.se/bloggen/2011/09/09/norrut/

    SvaraRadera