fredag 9 september 2016

Fredrik Westin gäst på Bokens Afton, 27 okt, 18.30


Fredrik Westins föreläsning heter Jag är inte Pappa till en skitunge, jag är Pappa till Stålmannen och handlar om hur han upplever sitt liv som pappa i en familj där ett av barnen har begåvats med Tourette, ADHD och Asperger, eller som Fredrik brukar kalla det - en plusmeny med extra allt.

- Mitt första riktigt livsavgörande life defining moment skedde den 6/12 år 2000
kl 16.24 då min son Olle föddes, jag har älskat honom gränslöst sedan den dagen och det begreppet har fått bekänna färg varje dag sedan dess för någonstans längst bort i det gränslösa så närmar man sig till slut en gräns som aldrig får passeras.

Fredrik har en väldigt bred bakgrund där arbeten som kommunchef, socialchef, personalchef, VD, projektledare har varvats med deltagande som låtskrivare i Litauens melodifestival, en rockkarriär, musikalskrivande och en diktsamling.

Möt Fredrik Westin på Bokens Afton. Han kommer att berätta hur det är att vara pappa till en son som ser världen på ett annat sätt. Biljetter (100 kr) finns i kassan från 1 oktober.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar